vrijdag 11 september 2015

Donderdag 3 september EᗪITᕼ ᖴᗩᒪᒪᔕ

Best goed geslapen ondanks de rare matjes en de warme nacht. De tent aan twee kanten open om een beetje door te waaien. Voor we vertrekken draai ik nog een was en neem het nat maar schoon mee. Later tijdens onze lunch bij de Malon Dam, zal ik het ophangen en dan is het al bijna droog als we weer oppakken.
Nadat we. Boodschappen hebben gedaan in een supergrote supermarkt Coles, gaan we richting Katherine. Het is een lange asfalt weg in veel half open landschap, dunne boompjes waaronder regelmatig gebrand is om het struikgewas op te schonen. Zo nu en dan een grote boerderij of vee verzamelplaats, de vrachtauto's met dieren moeten die 's nacht uitladen, de dieren krijgen dan te eten en drinken met zijn allen binnen een grote omheining. We worden op een bepaald moment gepasseerd door een grote windhoos met veel zand, die gaat rakelings langs ons heen naar de overkant van de weg. Zodra we de stad uitzien is het een stuk rustiger met het verkeer, wel regelmatig een grote roadtrain met drie of vier aanhangers erachter.
bij de Edith River slaan we af en Camperts bij Edith Falls, een idillische plek waar we zelfs kunnen zwemmen. Morgen vroeg maar eens een wandeling maken naar de hoger gelegen waterkom. 
Ik heb gezwommen maar gek ben ik er niet op zo tussen de vissen. Toen we na het zwemmen bij het brugje in het water keken zagen we ook nog een kleine zoetwaterslang zwemmen.....
Leuke hagedisjes zitten er ook, grote parkieten en andere vogels. 

Lekker een visje gegeten, dat dan weer wel, een Barramuandi, op de barbecue gebakken met wortel, zoete aardappel, broccolisaus, ui, prei en paprika uit de wok.

Nu ik hier in het donker, om zeven uur gaat het licht uit, zit te typen hoor ik een roofvogel roepen achter me. Het is bijna half negen en dan ga ik zo naar bed, eerst met een zaklantaarn het toiletgebouw bezoeken, gelukkig is die er, en dan weer op zoek naar de tent, zonder een lichtje lukt je dat echt niet.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten